ΚΑΙ…ΕΧΟΥΜΕ ΔΡΑΣΗ

Οι χειμερινές δοκιμές τελειώσαν και επιτέλους μετράμε αντίστροφα για το πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία (Κυριακή 8:00 ώρα Ελλάδας ο αγώνας)! Και ναι το ξυπνητήρι θα χτυπήσει Κυριακάτικα από τις 7, για να φτιαχτεί το απαραίτητο καφεδάκι και για να ξεκινήσει η μέρα με τον καλύτερο τρόπο: Έναν αγώνα Formula 1.

Πάμε στις δοκιμές τώρα οι οποίες, όπως κάθε χρόνο, έγιναν στην πίστα του Montmelo στη Βαρκελώνη και χωρίστηκαν σε δύο τετραήμερα. Στο πρώτο τετραήμερο σκοπός είναι κυρίως να δοκιμαστεί η αξιοπιστία των μονοθεσίων, αλλά και η δοκιμή διαφόρων αεροδυναμικών εξαρτημάτων που φέρνουν πληροφορίες στο γκαράζ για το αν η ροή του αέρα κατανέμεται σωστά κλπ. Εκεί η ευχάριστη έκπληξη ήταν η Toro Rosso, ή μάλλον ο κινητήρας της Honda που είχε στο πίσω μέρος της, καθώς σημείωσε με επιτυχία πολλούς γύρους σε αντίθεση με τις 3 προηγούμενες χρονιές που αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα. Η δυσάρεστη έκπληξη ήταν η Mclaren η οποία είχε θέματα με τον κινητήρα Renault που κουβαλούσε. Στη βρετανική ομάδα ωστόσο επικρατούσε αισιοδοξία. Τα απρόοπτα δεν έλειψαν καθώς η μία μέρα ξημέρωσε…άσπρη λόγω του στρώματος χιονιού που σκέπασε την πίστα. Δράση δεν υπήρξε φυσικά με εξαίρεση την συμπλήρωση ενός μόλις γύρου από τον Fernando Alonso.

Το δεύτερο τετραήμερο κύλησε χωρίς απρόοπτα από τον καιρό και έτσι οι ομάδες βγήκαν κεφάτες στην πίστα. Η Toro Rosso συνέχισε να εντυπωσιάζει σημειώνοντας πολύ καλούς χρόνους, ενώ οι κύριοι πρωταγωνιστές Mercedes Ferrari και Red Bull ήταν σταθερά στις πρώτες θέσεις. Η Mclaren δεν ήταν πολύ ανταγωνιστική και εντύπωση έκανε η πολύ χαμηλή τελική ταχύτητα σε σχέση με τους υπολοίπους. Την τελευταία μέρα ωστόσο έκανε πολύ γρήγορους χρόνους με τον Fernando Alonso να σημειώνει τον τρίτο ταχύτερο γύρο, πίσω από τις δύο Ferrari.

Στις δοκιμές δεν μπορούμε ΠΟΤΕ να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα για τη δυναμική των ομάδων, καθώς δεν πιέζουν όλες το ίδιο, δεν έχουν κάποιο σταθερό πρόγραμμα και δεν δοκιμάζουν όλες τα ίδια πράγματα. Δεν είναι ποτέ αντιπροσωπευτικές για το ποιος είναι πιο δυνατός και το ότι η Ferrari έκανε το 1-2 δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα είναι η ταχύτερη ομάδα.

Συνοψίζοντας το οχταήμερο στη Βαρκελώνη:

  1. Η Mercedes δεν πίεσε ποτέ: Το γιατί το επέλεξε αυτό μόνο εκείνοι ξέρουν. Σε ρυθμό αγώνα πάντως σημείωνε πολύ ταχύτερους χρόνους από τις Ferrari και Red Bull που μεταξύ τους δεν είχαν μεγάλη διαφορά. Αυτό όπως ανέφερα δεν σημαίνει τίποτα για το τι θα δούμε μέσα στη χρονιά. Μπορεί και να είναι όντως πιο γρήγορη, μπορεί και όχι.
  2. Η Honda φαίνεται επιτέλους ανταγωνιστική: Οι χρόνοι το μαρτυρούν. Εδώ υπάρχει και μια διαφωνία ωστόσο. Δεν είναι λίγοι που υποστηρίζουν πως το στενό σασί της Mclaren εμπόδιζε τον κινητήρα της Honda να αποδώσει δημιουργώντας προβλήματα υπερθέρμανσης. Έχει μια λογική, αλλά δεν νομίζω να το άφηνε η βρετανική ομάδα αυτό να συνέβαινε για 3 ολόκληρα χρόνια.
  3. Mercedes Ferrari και Red Bull θα πρωταγωνιστήσουν: Δεν είναι μόνο οι χρόνοι, αλλά και η…κοινή λογική. Οι περσινοί πρωταγωνιστές φαίνονται ένα σκαλί πάνω από τους υπόλοιπους με ερωτηματικό μόνο τη Mclaren (δύσκολα όμως να τις κοντράρει). Βέβαια Mercedes και Ferrari φαίνονται με τη σειρά τους…μισό σκαλί πάνω από τους ταύρους.
  4. Το μεγάλο ερωτηματικό της χρονιάς: Δεν είναι άλλο από τη Mclaren με τον κινητήρα της Renault πλέον, και το πόσο ο Alonso θα μπορέσει να διεκδικήσει βάθρα ή νίκες (το πρωτάθλημα το θεωρώ σχεδόν αδύνατο) μετά από μια τετραετία κολλημένος στη μετριότητα λόγω των κακών μονοθεσίων που είχε στα χέρια του. Μακάρι να μπορέσει να κοντράρει τις άλλες 3 ομάδες και να έχουμε ωραίες μάχες.
  5. Στη μέση…άντε βγάλε άκρη: Αν εξαιρέσουμε τη Renault που φαίνεται να είναι καλό φεγγάρι, οι υπόλοιπες ομάδες δεν ξεχωρίζουν η μία απ’την άλλη. Η Williams έδειξε να είναι σχετικά αδύναμη, το ίδιο και η Force India. Η Haas φαίνεται να έχει ανέβει σημαντικά έχοντας πολύ καλή παρουσία στις δοκιμές όπως και η Toro Rosso (το οποίο ανέφερα και πιο πάνω). Η Sauber φαίνεται ότι και φέτος θα είναι η πιο αδύναμη ομάδα στο Grid.

Φαβορί δεν μπορώ και δεν θέλω να χρίσω ακόμα. Το μόνο που θέλω είναι ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα με πολλούς οδηγούς να πρωταγωνιστούν και να έχουμε ωραίους αγώνες…και ας το πάρει ο καλύτερος.

Υ.Γ1 Το Halo που όλοι παραπονιέστε, εμένα δεν μου φαίνεται τόσο άσχημο τελικά

Υ.Γ2 Με 3 κινητήρες ο καθένας όλοι τη χρονιά, ετοιμαστείτε για πολλές ποινές

Υ.Γ3 Με στατικές εκκινήσεις μετά από αυτοκίνητο ασφαλείας (κρύα λάστιχα δηλαδή), ετοιμαστείτε για…πολλά αυτοκίνητα ασφαλείας!

Ραντεβού στις 25 Μαρτίου και καλή χρονιά να έχουμε!!

Πηγή κεντρικής εικόνας: TheDrive.com

Other Articles

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΜΑΡΙΟΣ ΜΠΕΚΙΡΙ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΓΛΟΥΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Leave a Reply